excursies/reizen

In klas 1 begin je direct aan het begin van het schooljaar met een geweldig leuk kamp. Alle nieuwe eersteklassers gaan mee en natuurlijk ook alle mentoren en hulpmentoren. Tijdens deze week maak je kennis met je nieuwe klasgenoten, je mentor, de hulpmentoren en met allerlei eersteklassers die niet bij jou in de klas zitten. Als de bus vrijdagmiddag weer aankomt bij school, heb je al veel nieuwe vrienden gemaakt.

In klas 1 zijn er ook nog excursies, zoals een bezoek aan de dierentuin en het Vredespaleis. In de jaren daarna ga je nog vaak op reis met school. Er is een survivalweek in de Ardennen, er zijn stedentrips naar Cambridge, Parijs of Berlijn. Je kunt op zeilweek of op skivakantie met school en afhankelijk van de vakken die je in de bovenbouw volgt, kun je ook naar Griekenland of China. Alle vijfdeklassers gaan een week naar Rome. Dat hoort echt bij een gymnasium.