de Internationale Kindervredesprijs

Afgelopen zaterdag bezochten we met acht Sorghvlieters de uitreiking van de Kindervredesprijs in de Ridderzaal. De broers Vihaan (17) en Nav (15) Agarwal uit New Delhi wonnen de prijs. Zij hebben in hun stad een succesvol systeem opgezet om afval te recyclen en daarmee luchtvervuiling tegen te gaan. Niet alleen hun verhaal, maar ook dat van de andere finalisten, maakte indruk op onze leerlingen. Ze hebben de broers na afloop persoonlijk kunnen feliciteren. Het was speciaal om te zien hoe onder de indruk ze waren van de verhalen van hun leeftijdsgenoten!

Verder hebben we inspirerende speeches gehoord, die ons vooral leerden dat je daden niet groot of groots hoeven zijn, als ze maar voortkomen uit de overtuiging om goed te doen en de wil om een verschil te maken voor anderen.  Wijze lessen voor jong en oud.

de Internationale Kindervredesprijs

Archief