drinkwaterproject

In de week van 20 maart heeft klas 1 zich bezig gehouden met het drinkwaterproject. Dat is een gezamenlijk project van de binassectie (biologie, natuurkunde en scheikunde). Tijdens dit project kregen de leerlingen de opdracht om voor survivalkamp een waterzuiveringsinstallatie te ontwerpen, te bouwen en deze te beoordelen op kwaliteit.

De eerste dag stond in het teken van verdiepen in wat schoon water eigenlijk inhoudt, welke zuiveringsmethoden er zijn en in welke volgorde het handig is deze te plaatsen. Vervolgens moesten leerlingen nadenken over een handig ontwerp dat schoon water oplevert, niet te zwaar is en handig mee te nemen is. De meeste leerlingen konden de eerste dag al beginnen aan het bouwen van hun ontwerp.

Op de tweede dag konden leerlingen hun ontwerp beoordelen en met behulp van een aantal testen aantonen of het water schoon genoeg was. De leerlingen sleutelden net zo lang aan het ontwerp totdat de zuiveringsinstallatie voldeed aan de eisen. Per klas was er 1 winnend groepje voor het beste ontwerp. Ze veilig kunnen de wildernis in.

drinkwaterproject