expeditie Blijdorp klas 1

Dinsdag was het weer zover: ons jaarlijkse bezoek aan dierentuin Blijdorp in Rotterdam. De leerlingen van klas 1 hebben zich in de lessen Science verdiept in de beginselen van de ethologie (gedragsleer). Daarna hebben zij op school in groepjes een gedragsonderzoek aan twee diersoorten voorbereid en in Blijdorp hebben ze dat onderzoek ook daadwerkelijk uitgevoerd.

Dit jaar begon deze dag heel bijzonder: in de aula werden mevrouw Hoolboom en meneer Weisscher getransformeerd in een wijze uil en een sluwe vos. Op hun allerlaatste bezoek met school aan Blijdorp was het geweldig dat ze als dier mee konden! Nadat ze waren toegezongen in een ode aan de uil en de vos gingen we in polonaise naar de bussen! De leerlingen hebben hun dieren geobserveerd …. en de uil en de vos hadden veel bekijks van de dieren en de bezoekers!

Eind van het schooljaar trekken de uil en de vos zich terug in hun hol en gaan ze genieten van hun welverdiende rust.

Bekijk een paar foto's van deze expeditie.

expeditie Blijdorp klas 1

Archief