Moot Court 2021

De afgelopen twee maanden hebben Sophie, Julie, Klaske, Noah, Paula, Babette en Veerle hard gewerkt om zich zo goed mogelijk voor te bereiden voor Moot Court. Tijdens Moot Court zullen zij samen met andere leerlingen uit Europa een internationaal tribunaal nabootsen. Dit jaar is dit online.

De zaak van dit jaar gaat over kindsoldaten en het vernielen van een cultureel monument. Als voorbereiding hebben deze leerlingen uiteraard eerst de zaak doorgelezen en besproken, daarna hebben ze proefdebatten gevoerd en verschillende meets bijgewoond van onder andere advocaten uit New York, het Verenigd Koninkrijk en van andere Moot Court deelnemers. Na veel overleg over argumenten en de wettelijke basis van deze zaken zijn ze begonnen met hun eigen pleitnota. Deze week is het zover. We wachten in spanning af hoe de zaken zich in Moot Court gaan ontwikkelen.

Moot Court 2021