Residentie Orkest in het Kunstmuseum

Een buitengewone en bijzondere middag: onze leerlingen, het Kunstmuseum en vijf muzikanten van het Residentie orkest. De muzikanten begeleidden onze leerlingen aan de hand van schilderijen van de Haagse school via Kandinsky naar Mondriaan. Zo beleefden ze de zoektocht van de 19e eeuwse kunstenaars naar vorm en klank.

Het was een prachtig begin van onze samenwerking met het Kunstmuseum. Elke leerling bezoekt ieder jaar het Kunstmuseum en maakt bij het vak tekenen een uitgebreide praktijkoodracht die aan dat bezoek is gekoppeld. Op die manier geven we elke Sorghvlieter, door de jaren heen, een aansluitend en compleet beeld van de moderne kunsten. Deze samenwerking had niet mooier kunnen beginnen.

Residentie Orkest in het Kunstmuseum

Archief