uitwisseling Roemeniƫ

Wij, Daniel en Mia, zijn met een kleine groep van 16 mensen uitgewisseld met een school in Roemenië. In april kwamen de leerlingen van “Colegiul Pedagogic Carol I” naar Nederland en hebben kennis gemaakt met de drukte van Den Haag en gevoeld hoe het is om iedere dag weer naar school te fietsen. Dat was een van de grootste uitdagingen van de hele uitwisseling. Fietsen met de Roemenen zonder dat er iemand onder een auto kwam of in een tramrails reed. We hebben ze de stad laten zien en heel gezellige middagen gehad met ze. Op de laatste avond hebben we ze meegenomen naar het restaurant “Chinatown” om de reis op een lekkere Hollandse manier af te sluiten.

Ongeveer een maand later waren wij aan de beurt om wat van de Roemeense cultuur te proeven (letterlijk). Het eerste wat we hebben opgemerkt in Roemenië was het eten. We aten twee grote warme maaltijden per dag en daarbij kwam nog ontbijt. Meestal aten we thuis maar natuurlijk hebben we ook wat Roemeense restaurantjes bezocht waarna we nog wat toeristische routes door de steden en parkjes afliepen. De uitwisseling was erg leerzaam en we hebben erg genoten van het uitwisselen van cultuur, taal én eten met de Roemenen.

Bekijk de foto's

uitwisseling Roemeniƫ