de tevredenheid van onze eersteklassers over hun school: Sorghvliet

Ieder jaar vullen onze eersteklassers een enquête in over hun leven als brugger op Sorghvliet. Wij willen namelijk graag weten hoe onze bruggers zich voelen en wat ze van hun school vinden. Moeten ze niet te veel huiswerk maken, voelen ze zich veilig op school, zijn de mentoren aardig en behulpzaam, leren ze genoeg?

Uit de uitslag blijkt dat bijna al onze bruggers het heel erg naar hun zin hebben op school. Ze voelen zich veilig, zijn blij met hun klasgenoten en hun mentor en gelukkig ook met hun docenten. Verder leren ze veel bij de verschillende vakken. Er zijn ook genoeg activiteiten te doen die niets met leren te maken hebben, zoals de jaarlijkse sport- en cultuurdagen.

De belangrijkste vraag uit deze enquête is de vraag of onze bruggers spijt hebben van hun schoolkeuze. Wij zijn heel blij dat bijna alle leerlingen hier heel duidelijk ´nee´ op antwoorden.

meer informatie in de schoolgids

Sorghvliet in cijfers

793 Kluisjes